12 Mayıs 2014 Pazartesi

Bol acılı mercimek köftesi

Mercimek köftesini sevmeyen yoktur herhalde . O da aynen kısır gibi, çoğunluk tarafından sevilen pek güzide bir yiyeceğimizdir. Ölçümüzden 19 adet köfte çıktı. Fotoğrafta hepsi yok, onlar aşçı payı malum :) Siz daha kalabalık bir grup için yapacaksanız tarifi iki katı yapmanızı öneririm.

Şeklini bu sefer değişik yapayım dedim. Maksut Aşkar'ın programında görmüştüm, silindir biçiminde yaptım. Fakat sadece şekli ondan aldım, tarifi aynı değil. Gerçekten çok lezzetli oldu. Yeşillik olarak sadece taze soğan ve dereotu ekledim. Murat maydanoz sevmiyor pek. Siz isterseniz maydanoz da ekleyebilirsiniz, bence çok yakışıyor.


Malzemeler:

1/2 su bardağı kırmızı mercimek
1/2 su bardağı ince bulgur
1,5 su bardağı su
1 orta boy soğan
1 dolu yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı acı biber salçası
3-4 kaşık zeytinyağı
1 avuç dereotu
4-5 dal taze soğan
1 tatlı kaşığı kimyon
1 tatlı kaşığı sumak
1 tatlı kaşığı pul biber 
1 çay kaşığı kuru nane
1/2 çay kaşığı tuz (damak tadınıza göre arttırıp azaltabilirsiniz)


Yapılışı:

Mercimeği yıkayıp, su ile birlikte ocağa koyalım. Mercimekler iyice yumuşayana kadar pişirelim. Mercimekler pişip, suyun çoğunu çektiğinde, içine ince bulguru ekleyip altını kapatalım. Varsa bir kapak kapatıp bulgurların şişmesini ve suyu tamamen çekmesini bekleyelim. 

Başka bir tavada 3-4 kaşık kadar zeytinyağında küp küp ince şekilde doğranmış soğanımızı kavuralım. Soğanlar kavrulup şeffaflaştığında içine salçaları ekleyip, salçaların kokusu çıkana kadar kavuralım. 

Salçalı soğanlı karışımı mercimek ve bulgur karışımına ekleyelim. Baharatları da ekledikten sonra iyice yoğuralım. Tüm malzemeyi birbirine iyice yedirdikten ve karışım soğuduktan sonra, ince ince doğradığımız taze soğan ve dereotunu ekleyip karıştıralım ve şekil verelim. İstediğiniz gibi şekil verebilirsiniz. Ben silindir şekli verdim. Bunu yapmak için, ceviz büyüklüğünde bir parça koparıp önce yuvarlıyoruz, sonra avuç içinde tutup, baş parmağımızla alttan işaret parmağımızla üstten hafif hafif bastırarak avuç içinde döndürüyoruz. 

Benim hem eklediğim pul biber hem de biber salçası epey acıydı. Eğer acı sevmiyorsanız pul biber yerine tatlı toz biber, acı salça yerine de tatlı biber salçası kullanabilirsiniz. Ama biber salçasını hiç koymamak gibi bir hata yapmayın. Mercimek köftesinde 3 önemli malzeme var: soğan, biber salçası ve kimyon. Bunlar olmazsa, o mercimek köftesinden hayır gelmez. :)

Afiyet olsun. :)




0 yorum :

Yorum Gönder