16 Nisan 2014 Çarşamba

Tepsi Kebabı

Bu kebabı ilk kez Antakya'da, büyük umutlar ve tavsiyeler ile gittiğimiz bir restoranda yemiştim ve sonuç büyük hayalkırıklığı idi. Tamamen turist kazıklamak amaçlı isim yapmış gereksiz bir yerdi. Kıymanın içine kattıkları soğan tıkır tıkır çiğ idi. Kötüydü velhasıl...

Evde yaptığım zaman kesinlikle çok daha başarılı oldu. Hem de çok basit.
Benim tek önerim, köfteyi yoğurduktan sonra bir gece buzdolabında dinlendirmeniz. Dinlendiğinde daha güzel oluyor. İmkan varsa kasabınıza satır kıyması yaptırın. Ben normal kıyma ile yaptım. Yine de güzel oluyor... Gelelim tarife...


(2 kişilik)
Malzemeler:

250 gr orta yağlı kıyma
1 büyük soğan (rendelenecek)
2-3 diş sarmısak
1/2 kapya biber
Tuz, karabiber, kimyon, kekik

Sosu için:
2-3 kaşık su
1 tatlı kaşığı acı biber salçası
1 çay kaşığı domates salçası

Üzerine:
Domates, biber, varsa kırmızı soğan

Yapılışı:

Soğanları rendeleyip, sarmısakları eziyoruz. Kıymamızı, ince ince küp şeklinde doğranmış kırmızı biberi ve baharatları ekleyip iyice yoğuruyoruz. Mümkünse bir gece üzeri kapalı şekilde buzdolabında dinlendiriyoruz.
Pişirmeden önce toprak kabımızı ya da bakır/metal vs. tepsimizi güzelce yağlayıp, kıymamızı tepsiye iyice yayıyoruz. İsterseniz tek bir tepsiye, isterseniz porsiyonluk da yapabilirsiniz. Ben toprak kapta, porsiyonluk yaptım. 

Önceden ısıtılmış fırında pişiriyoruz. Isısını kendi fırınınıza göre ayarlayın. Ben 180 derecede pişirdim. Fazlası yakıyor. Yakmıyorsa 200 derece pişirebilirsiniz.

Kıymanın rengi hafif dönmeye, pişme emareleri göstermeye başladığı anda, su ile inceltilmiş salçaları üzerine döküyoruz. Domates, biber vs. üzerine ekleyip, kızarana kadar pişiriyoruz. Domates ve biberleri ilk baştan eklemeyin, yanarlar.

Afiyet olsun...

0 yorum :

Yorum Gönder