28 Nisan 2014 Pazartesi

Deniz Börülcesi Mezesi

Epey zamandır konuşup duruyorduk, şu deniz börülcesinden alsak da denesek de vs. diye. Daha çok Ege'liler biliyor ve yiyor sanırım. Ben bir Karadeniz'li olarak bu yaşımda ilk kez denedim. 

Üzerine de yine pazardan aldığım nefis pembe domateslerden doğradım... Pazarcı amca kapya biber de doğra dedi ama evde yoktu malesef...

Beğendim mi? Evet

Sürekli alıp yapar mıyım, olsa da yesek der miyim? Sanmıyorum. :)

Ama tadı güzeldi. Denemeye değer.





Malzemeler:

2 bağ deniz börülcesi
1-2 diş sarmısak
1 domates
Limon suyu
Sirke (tercihe göre)
Zeytinyağı

Yapılışı:

2 bağ deniz börülcesini iyice yıkıyoruz, dibindeki çamurlu kısımları koparıp, sirkeli suda bekletiyoruz. Suyu tamamen temiz çıkana kadar yaklaşık 5-6 su değiştirdim. Tertemiz oldular. 
Tencerede kaynayan suyumuza çok az tuz ekleyip, deniz börülcelerini içine atıyoruz. 5-6 dakika haşlanan deniz börülcelerini, yanda bekleyen soğuk ve buzlu suyumuzun içine alıyoruz. Bu şekilde börülceler şoklanarak, pişmeleri durmuş oluyor hem de renkleri yeşil yeşil kalıyor. Fotoğrafta renklerle hiç oynama yok, orjinal halidir... Oradan anlayın işte :)

Gelelim işin tek uyuz kısmına, deniz börülcelerinin içindeki sert sapların ayıklanmasına. Börülcenin dibinden cekerken, diğer elimizle de dış kısmını sıyırarak  (anlatması da biraz zor ama) çekiyoruz. İçinden sert bir sap çıkıyor. Ayıkladığımız börülceleri servis tabağına alıp, üzerine sarmısakları rendeleyip, biraz zeytinyağı, limon suyu ve sirke ekliyoruz. Hepsinden az az... Tuz eklemeyin, zaten yeterince tuzlu.

Üzerine de domates ve varsa kapya biberleri doğrayıp afiyetle yiyoruz. :)


0 yorum :

Yorum Gönder