30 Nisan 2014 Çarşamba

Frozen Yogurt - Donmuş Yoğurt (Yalancı Dondurma)

Kesin kararlıyım bu yaz dondurmaları evde kendim yapmaya başlıyorum. Yaz gelmeden elimdeki süzme yoğurdu değerlendirerek bir donmuş yoğurt yapayım dedim. Tadı dondurmayı aratmıyor. Fakat biraz buzlanma yaptı, karıştırmama rağmen. İlk sefer için kaydadeğer bir çalışma oldu. Sonrakiler daha iyi olacak inşallah. Gelelim tarife...

Malzemeler:

500 gr. süzme yoğurt
2 kutu çiğ krema (200ml x2)
3 orta boy muz (farklı meyvelerle de deneyebilirsiniz)
5 kaşık bal
1 avuç parça çikolata






Yapılışı:

Yoğurdu, kremayı, muzları ve balı robotta karıştırdıktan sonra, milkshake kıvamındaki sıvımızı dondurmayı yapacağımız kabımıza alıyoruz. Damla çikolataları da gelişi güzel üzerine atıp içine dağıtmak için hafifçe karıştırıyoruz. Ben pyrex'te yaptım, üzerini de streç film ile kapattım. 


Bundan sonra yapılması gereken, dondurucuya koyduğumuz yalancı dondurmamızı 20 dakikada bir çıkarıp, tahta bir kaşıkla karıştırmak. Buzlanmaması için bunu yapmak şart. Meyveli olanlarda 20 dakikada bir, meyvesizse saatte bir karıştırmak gerekiyor. Ben bu karıştırma işini biraz aksattığım için hafif bir buzlanma oldu ama meyveli buzlar gibi takır takır buz da olmadı. Tadı çok güzeldi. Siz 20 dakikada bir karıştırın mutlaka. 

Bir de herhangi bir renklendirici olmadığı için rengi bej gibi oldu. Eğer sarı olmasını isterseniz sarı gıda boyası ya da "yok ben gıda boyasına karşıyım" derseniz, çay kaşığının ucuyla (fazla koyarsanız tadı değişir) zerdeçal ekleyebilirsiniz.  Ben bu renkten son derece memnun kaldım. 

Afiyet olsun. :)

0 yorum :

Yorum Gönder