15 Nisan 2014 Salı

Sebzeli-Cevizli Muska Böreği (adım adım resimli anlatımlı)


Elimde yufka olunca, acil durumlarda kullanmak için börek sarıp buzluğa atıyorum. Yemek yapamadığım günlerde ya da ani gelen misafirlerde çok faydası oluyor. 

Daha önce hiç muska böreği sarmamış olanlar için adım adım fotoğrafladım tüm yapılış aşamalarını. Umarım faydası olur. 

Malzemeler:

2 yufka 
1 yumurta sarısı - biraz süt (içine sürmek için)

İç harcı için:

1 havuç
1 kabak
5 adet ceviz
1 yemek kaşığı zeytinyağı
Tuz, muskat





Yapılışı:

Öncelikle iç harcımızı yaparak başlıyoruz ki, sarmadan önce harç soğusun. 1 havuç ve 1 kabağı, rendenin ince yeriyle rendeleyip, 1 yemek kaşığı zeytinyağında soteliyoruz. İçine baharat olarak tuz ve muskat rendesi ekliyoruz. Altını kapattıktan sonra, irice dövülmüş ceviz ekliyoruz. İsterseniz daha ince dövülmüş olarak kullanabilirsiniz ama bence işin esprisi cevizlerin dişe gelmesi. Harcımızı soğumaya bırakıyoruz.

2 yufkayı üst üste koyup, tam ortasından artı şeklinde keserek, yufkaları dörder eşit parçaya bölüyoruz. Bu parçaları üst üste koyuyoruz ve şekil 2'de görüldüğü gibi yaklaşık 3 parmak kalınlığında şeritler halinde kesiyoruz. Uzun şeritler halinde kesince yufkamızın en köşe parçası muska böreği sarmak için uygun olmuyor. Bu parçalarla, kalan 1 kaşık börek içine biraz peynir ekleyip sigara böreği sardım. 2 yufkadan toplam 24 adet sebzeli-cevizli muska böreği, 8 adet de sebzeli-peynirli sigara böreği çıktı. 

Her yufka şeridinin içine, fırçayla yumurtalı sütlü karışımdan sürüyoruz. En ucuna içimizden koyup, önce ufak bir dikdörtgen oluşturacak şekilde üzerine katlıyoruz, daha sonra üçgen şekil vererek sarıyoruz. Böreği nasıl saracağınızı fotoğraflarda görebilirsiniz. Yufkanın en sonunu da yine yumurtalı karışım sürerek yapıştırıyoruz. 



Ben börekleri hemen kızartmayacağım, donduracağım için saklama kabına dizdim. İkinci katı dizmeden önce birbirlerine yapışmamaları için buzdolabı poşeti serdim.

Eğer buzlukta yeterli yer yoksa, börekler tamamen donduktan sonra kutusundan çıkarıp buzdolabı poşetine doldurarak da saklayabilirsiniz. 

Pişirme kısmı sizin keyfinize kalmış... İsterseniz yağda kızartın ya da yumurta + galeta unu'na bulayıp kızartın. İsterseniz üzerine biraz süt ya da yoğurt sürüp fırına verin. Üzerine yumurta da sürebilirsiniz ama böreğiniz biraz kuruyabilir, fırında yapacaksanız bence en iyisi yoğurt sürmek...

Afiyet olsun. :)

0 yorum :

Yorum Gönder