28 Mart 2014 Cuma

Zeytinyağlı Çalı Fasulyesi

Havalar epey dengesiz gitse de, çarşıya pazara çıktığımda bahar-yaz meyve ve sebzelerini görmek beni acayip mutlu ediyor... Semt pazarlarını ve tezgahlara bayılan biri olarak, bu hafta pazara gittiğimde kendimden geçtim. Çalı fasulyesi ve enginarlara dayanamadım, aldım... Eve gelir gelmez fasulyelerimi ayıklayıp pişirdim, ben zeytinyağlıları 1 gün bekledikten sonra yemeyi seviyorum. Tadı tam oturuyor sanki.... 

Malzemeler:

1/2 kg. çalı fasulyesi
2-3 domates ya da 300/400 gr. domates konservesi
1/2 kutu domates püresi (normalde koymam, bu sefer içimden geldi ekledim. :) )
2 orta boy soğan
4-5 diş sarmısak
Zeytinyağı

Çalı fasulyelerimizi yıkayıp, şekildeki gibi doğruyoruz. Yapanlar bilir, ama yemek yapmaya yeni başlayanlar da olabilir diye, fasulyemizin doğranmış hali budur (çapraz şekilde doğranacak): 


Soğanları nasıl kullanacağınız tamamen zevkinize kalmış. İsterseniz rendeleyebilir, küp küp doğrayabilir ya da benim bu sefer yaptığım gibi bütün koyabilirsiniz. Görüntüsü en çok hoşuma giden bu. Soğanlara ortadan birer kesik attım ama  tam ayırmadım, bütün halde tencerenin içine yerleştirdim, sarmısakları da aynı şekilde zekvinize göre ekleyin. Ben onları ezerek ekledim. Soğan ve sarmısaklarımızı zeytinyağında hafif kavurduktan sonra, domates püresini, fasulyeleri ekleyip kavurmaya devam ediyoruz. Tuzunu da ekledikten sonra, en üste küp küp doğranmış domatesleri ya da benim gibi, kendi yapmış olduğunuz domates konservesinden ilave edip, hafifçe bir karıştırın. Göz kararı zeytinyağı ilavesi yaptıktan sonra tencerenin kapağını kapatın. En kısık ateşte pişmeye bırakın. 

Su eklemiyoruz. Domatesleri en son ekleme ve çok fazla karıştırmama sebebimiz domateslerin üstte kalmalarını ve sularını fasulyelerin üstüne yavaş yavaş salmalarını sağlamak. 

Ben eskiden fasulyeyi pişirirken hep sıcak su eklerdim. Eşimin anneannesinden bu yöntemi öğrendiğim günden beri fasulyeyi bir daha hiç su ile pişirmedim. Ve her seferinde süper lezzetli bir zeytinyağlı fasulye çıkıyor ortaya... 

Pişerken tencereyi zırt pırt açmayın ki buharı uçmasın. :)

Afiyet olsun...


0 yorum :

Yorum Gönder