28 Mart 2014 Cuma

Az Şekerli Elma Marmelatı

Evdeki elmaları değerlendirmek için yaptığım bir marmelat. Bizim evde reçel, marmelat gibi şeyler pek yenmez ama bu çok doğal, çok güzel oldu. Bundan sonra tüm reçellerimi kendim yapmaya karar verdim. :)

Hatta bu haftasonu Eşme'ye gidip Ayva alayım, annemin Ayva marmelatı tarifini uygulayayım diyorum. 

Malzemeler:

7 adet elma
2 adet armut
2 çay bardağı kuru üzüm
1 çay bardağı toz şeker
1/2 limon
2 çubuk tarçın
5-6 adet karanfil
5 çay bardağı su (mutlaka içme suyu)

Elma ve armutlarımızın kabuklarını soyup, çekirdekli kısımlarını çıkarıyoruz, dört parçaya bölüp limonlu suya koyuyoruz ki kararmasınlar. Hepsini soyduktan sonra, geniş ve mümkünse kalın tabanlı bir tencereye (çelik tencere kullanmanızı tavsiye ederim) meyveleri alıyoruz. Suyunu, 2 çay bardağı kuru üzümü ve yarım limonu da (çekirdeklerini ayıklayarak koyun) içine ekleyip, ocağın altını yakıyoruz. Meyveler yumuşayıncaya kadar pişirip, kevgirin arkasıyla ezilecek kıvama geldiklerinde, şekeri, çubuk tarçınları ve karanfilleri de ekleyip, suyunu iyice çekinceye kadar pişiriyoruz. Piştikten sonra ben tarçınları çıkardım fakat karanfilleri ayıklamakla uğraşmadım doğrusu... Siz isterseniz onları da çıkarabilirsiniz.

Ben meyvelerin çoğunu kevgir ile bastırarak ezdim, fakat biraz daha iyi ezilmesi için son aşamada blender kullandım. Yine de tamamen pürüzsüz hale getirmedim. Bilhassa hafif parçalı olmasını istedim.

Marmelatı sıcakken kavanozlara doldurup, soğuduktan sonra kapaklarını kapatıyoruz ve serin ve güneş görmeyen bir yerde saklıyoruz.

Bu tarif hiç şeker kullanmadan da yapılabilir fakat bozulma çabuk olabilir diye düşünerek ben içine bir çay bardağı kadar şeker ilave ettim. İsterseniz yarım ölçüden yapıp şekersiz halini de deneyebilirsiniz. :)

Afiyet olsun... :)

0 yorum :

Yorum Gönder