31 Mart 2014 Pazartesi

Açma

Cumartesi sabah kahvaltısı için eşim çok sever diye açma yapayım dedim. Hayatımda ilk kez yaptığım için şekilleri tam benzetemedim ve bizimkinin diline düştüm resmen. Tadını çok beğendi ama şekliyle epey dalga geçti. Bulmuş da bunuyor...  Olsun ben sonuçtan pek memnun kaldım, ve yapımı da çok kolay.

Bu arada ben aşağıdaki ölçünün yarısı kadar yaptım. 7 açma çıktı. Yani aşağıdaki ölçüyle muhtemelen 14-15 açmanız olacaktır.



Malzemeler: 

500 gr. un
1 su bardağı ılık süt
1 çay bardağı su
1 çay bardağı sıvıyağ
3 tatlı kaşığı şeker
1,5 tatlı kaşığı tuz
1 paket instant maya (toz maya)
2 yemek kaşığı tereyağı (oda sıcaklığında)

Üstü için:

1 yumurta sarısı
Çörekotu (isteğe bağlı) - ben unuttuğum için koymadım... :)


Yapılışı:

Elenmiş una tuzu ekleyip ortasını havuz gibi açıyoruz. Ortaya ısıttığımız sütü, şekeri ve mayayı ekleyip kabarması için 5 dakika bekliyoruz. Maya aktive olduğunda, suyu ve sıvıyağı da ekleyip, yumuşak bir hamur olana kadar yoğuruyoruz. Epey hızlı toparlandı hamur. Hafif ele yapılabilir, sorun değil. Ele yapışmayan hamur elde edeceğim diye sonradan un eklememenizi tavsiye ederim. Hamur ne kadar yumuşak olursa, açmanız o kadar pofuduk ve lezzetli olur.

Hamurumuzu üstü örtülü şekilde yaklaşık 1 saat dinlendiriyoruz. İki katına çıkan hamurdan yumurtadan biraz büyük parçalar koparıp yuvarlıyoruz. Daha sonra önce avuç içimizle, sonra merdane yardımıyla yaklaşık 15 cm. çapında açıyoruz. Açtığımız hamurun üstüne 1 tatlı kaşığı kadar tereyağını her tarafına sürdükten sonra. Hamuru rulo şeklinde sarıyoruz. Sardığımız ruloyu da bükmeye başlıyoruz. Bunu yaparken bir elinizle hamurun bir tarafını sabit tutarken, diğer tarafı avuç içinizle döndürürseniz bükmesi kolay oluyor. Bükülen hamuru kıvırıp şekil verip, yağlı kağıt serili tepsiye yerleştiriyoruz. 

Üzerini örtüp 10 dakika daha tepsi mayası için beklettikten sonra, üzerine yumurta sarılarını ve isterseniz çörekotunu ekleyip fırına veriyoruz. Ben 150 derecede 15 dakika pişirdim. Pastane açmasından hiçbir farkları yoktu tat olarak... 

Afiyet olsun.

0 yorum :

Yorum Gönder