14 Mart 2014 Cuma

Tas Kebabı

Tas kebabını iki türlü yapıyorum. Biri eti kavurarak, diğeri ise kavurmadan. Bu sefer kavurmadan yaptım. Bir de normalde koymam ama canım istedi, sivri biber ekledim. Kavurmayınca pişme süresi daha uzun, ama etler lokum kıvamında oldu, yemesi de  hazmetmesi de kolaydı. 

Malzemeler (2 kişilik):

250 gr. dana kuşbaşı (tas kebabı yapacağımı belirterek özel olarak istedim kasaptan, yağsız eti tercih edin)
1 orta boy soğan
4-5 kaşık domates konservesi (ben yazdan yaptığım domates konservelerini kullanıyorum, eğer yoksa 2 domatesin çekirdeklerini çıkardıktan sonra minik minik doğrayıp ekleyin)
3-5 diş sarmısak (ben dişleri bütün olarak atıyorum)
1/2 yemek kaşığı biber salçası
Sıvıyağ
Sıcak su
Karabiber, kimyon, tuz

Yapılışı:

Soğan ve sarmısakları az yağda kavurun. Salçayı ve biberleri ekleyip salçanın kokusu çıkana kadar kavurun. Domatesleri ilave edin. Kavurmadan yapılan yöntemde en son etleri koyup şöyle bir karıştırıp, karabiber ve kimyonu ekliyoruz. Sıcak suyunu ekleyip kapağını kapatıp pişmeye bırakıyoruz. En az 1 saat pişecek.

Kavurmayı tercih ediyorsanız. Soğan ve sarmısakları kavurduktan sonra, etleri ekliyoruz. Kavuruyoruz. Etler suyunu salacak, sonra çekecek. Daha sonra biber ve salçayı, en son domatesi ve baharatları ekliyoruz. Yine su ekleyip pişmeye bırakıyoruz.

Tuzu mutlaka pişirme işleminin sonlarına doğru ekleyin. Tuz etin pişmesini geciktirir.

Afiyet olsun.

0 yorum :

Yorum Gönder