7 Nisan 2014 Pazartesi

Yağ Çekmeyen Hamur Kızartması

Eşimin isteği üzerine bu hafta sonu hamur kızartması yaptım. Aklıma umutsepetim.com'da gördüğüm tarif geldi ve aynen uyguladım. Sonuç çok başarılı. Benimkilerin şekli onunkiler kadar güzel olmadı o ayrı...

Tabi hamur Murat için bile! fazla olduğu için, yarısını buzdolabı poşetine koyup dolapta sakladım. Pazar sabah kahvaltı için tekrar pişirdim. Sildi süpürdü.. İlk gün bisküvi kalıbı ile çiçek, kalp vs. ve çay bardağının ağzı ile kesmiştim ama kalıp çok minik olduğu için kabarınca lokma tatlısı gibi top top birşey oldular... Çay bardağı ile kestiklerim nispeten daha iyi. Biraz büyükçe kalıplarınız yoksa, su bardağı ile kesmenizi ya da ertesi gün yaptığım gibi bıçakla rastgele diktörtgen parçalar kesmenizi (hatta en pratiği bu) öneririm.  Her iki halini de fotoğrafladım fikir olsun diye.





Not: Bu hamur dolapta 1-2 gün rahat dayanır sanırım...İsterseniz şekillendirip dondurabilirsiniz...



Malzemeler:

1 adet yumurta

Yarım su bardağı süt
Yarım su bardağı yoğurt
1 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı tuz
3 su bardağı un


Kızartmak için:

Sıvıyağ (Ben fındık yağı kullanıyorum)

Tüm malzemeleri karıştırıp, en son unu eleyerek ekliyoruz. Yumuşak kıvamda bir hamur yoğuruyoruz. Yoğurduğumuz hamuru 15 dakika üzeri örtülü dinlendirip, merdane ile açıyoruz. Kesip, kızgın yağda kızartıyoruz.

Bu hamur gerçekten yağ çekmiyor.... 

Afiyet olsun...

0 yorum :

Yorum Gönder