1 Nisan 2014 Salı

Mantarlı Et Sote

Malzemeler:

250 gr. kuşbaşı et
1 paket kültür mantarı
1 orta boy soğan
4-5 diş sarmısak
Zeytinyağı
Tuz, kimyon, toz kırmızı biber, garam masala [bu baharat evinizde yoksa, sevdiğiniz farklı baharatlarla da tatlandırabilirsiniz, ama edinmenizi şiddetle tavsiye ederim :) ]
Sıcak su




Yapılışı:

Kuşbaşı etimizi az zeytinyağında mühürledikten sonra, altını kısıp pişmeye bırakıyoruz. İçine soğanları ekliyoruz. Ben soğanları dörde bölüp ince ince doğradım, yani piyazlığın da yarısı büyüklükte... Yarım ay değil de çeyrek ay diyebiliriz :)
Sarmısak ve soğanları ilave ettikten sonra biraz daha zeytinyağı ekliyoruz. Soğanlar hafif şeffaflaşana kadar kavurmaya devam ediyoruz. Tuz hariç tüm baharatları ekleyip karıştırıyoruz. 

Mantarlarımızı iri parçalar halinde doğrayıp, etimize ekliyoruz. Mantarları biraz karıştırdıktan sonra su salmaya başladıklarını göreceksiniz. (Mantarları çok ufak doğrarsanız, yemek piştiğinde yemeğin içinde mantar aramak zorunda kalırsınız benden söylemesi) Bu aşamada ocağı en kısığa alın ve kapağını kapatın. Kendi suyuyla bir süre pişmeye bırakın. Ara ara kontrol edin yanmasın. :) Suyunu çektiğinde tuzunu ekliyoruz. 

İsterseniz sadece tavada pişirip de yiyebilirsiniz ama bu bana yeterli gelmiyor, o yüzden borcam'a döküp, üzerine çok çok az sıcak su ekledim, borcamın üstünü de alüminyum folyo ile kapatıp fırına verdim. Dikkat edin alüminyum folyo yemeğinize değmesin!  

10-15 dakika kadar da fırında pişen yemeğin son 1 dakikasında folyosunu çıkarıp öyle pişirdim.

Bu şekilde etler tam lokum kıvamına geliyor.

Afiyet olsun... :)

0 yorum :

Yorum Gönder