8 Mart 2014 Cumartesi

Turkish Pizza (Sumru's stayylaa)

Haftasonları akşam yemekleri kendimizi şımartmak için iyi bir fırsat. Zaman ve enerji daha bol. Eşim de yaparken sucuk ve peynirleri doğrayarak bana yardım edince, daha da keyifli oldu. 

Gelelim tarifimize...

Malzemeler:
  • 2,5 su bardağı un
  • 1 çorba kaşığı instant maya ya da 1/2 paket yaş maya (yaş maya kullanacaksanız yarım çay bardağı ılık sütte bekletin aktive olsun)
  • 1 yumurta
  • 1/2 çay bardağı süt ya da su (ılık)
  • 1/2 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • Üzeri için malzemeler zevkinize kalmış. Ben fotoğraftaki pizzada; sucuk, kavurma, siyah zeytin, çarliston biber, taze kaşar ve sos kullandım.
Sos için malzemeler:
  • 2-3 Domates rendesi ya da bir küçük kutu domates püresi (ben bugün eşimin isteği üzerine ajvar kullandım, tarifini daha sonra ekleyeceğim.)
  • 1 tepeleme yemek kaşığı acı biber salçası
  • 1 silme yemek kaşığı domates salçası
  • Kekik, fesleğen
  • Ezilmiş sarmısak ve 2 yemek kaşığı sarmısaklı zeytinyağı (sarmısakları diş diş ayıklayıp yarımlık kavanozda zeytinyağında saklıyorum, çok pratik! Siz de bizim gibi çok sarmısak kullanan bir aileyseniz şiddetle tavsiye ederim. Eziyeti 1 kez çekiyorsunuz ama değiyor.)
Yapılışı:

Tüm malzemeler karıştırılıp hamur yoğurulur. Yoğurulan hamur 1 saat, sıcak bir yerde üzeri örtülü şekilde mayalandırılır. 
Daha sonra yağlanmış ya da yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine (ya da pizza tepsilerine, ama bu tarif bir fırın tepsisini doldurduğu ve bana daha kolay geldiği için böyle yapıyorum) yayılır.
Üzerine önce sos yedirilir.
Daha sonra malzemeler üzerine dizilir. Ben peynirin bir kısmını en alta, bir kısmını en üste diziyorum, daha güzel oluyor sanki.












Pizzamızı 100 derecede 20 dakikada pişiriyoruz (ya da kendi fırınınızın ayarına göre daha yüksek bir ısıda pişirebilirsiniz, benimkinde böyle gayet iyi pişiyor)

Afiyet olsun :)

0 yorum :

Yorum Gönder