22 Mart 2014 Cumartesi

Nişastalı Kurabiye

Ağızda dağılan pek güzel bir kurabiye. Ben sade yaptım ama içine kuruyemişlerle, damla çikolatayla, farklı aromalar ya da üzerine çikolata vs. gibi soslarla farklı şekillerde yapılabilir.

Özel not: Yedikten sonra konuşmaya çalışmayın, leblebi tozu etkisi yaratıyor :))

Malzemeler:

115 gr. margarin
1 çay bardağı un
2 su bardağı mısır nişastası
3/4  su bardağı pudra şekeri
1 yumurta
1 paket kabartma tozu
1 paket şekerli vanilin


Yapılışı:

Oda sıcaklığındaki margarin ve yumurtayı yoğurup, geriye kalan kuru malzemelerle karıştırıyoruz. Başta hamuru toparlamanız zor olabilir, ufalanacaktır. Panik yapmayın. Azimle yoğurmaya devam edin. Sonuçta harika kıvamda bir hamur olacak. Stres atmak için bile yapılabilecek kadar güzel bir hamur.. :)

Fındık  büyüklüğünde yuvarladığımız hamurları fırın tepsisine dizip, düşük ayarda fırında pişirelim. Kurabiyelerin beyaz ya da çok hafif pembe olması gerekiyor. Kızarmamasına dikkat edelim.

Ben cevizden biraz daha küçük yaptım, o yüzden kurabiyeler bence biraz büyük oldu. Fındık boyutunu geçmeyin, epey kabarıyor. Hamur çok az görünüyor ama çok bereketli. 

Üzerine de pudra şekeri ile tarçını karıştırıp, eledim. 





Afiyet olsun... :)

0 yorum :

Yorum Gönder