18 Mart 2014 Salı

Kaşarlı Sucuklu Pide


Haftasonu görümceme gittik, orada kayınvalidemle birlikte Bilecik Mantısı yaptık. Fakat ben fotoğraf çekmeyi tamamen unuttuğum için mantı tarifi başka bir  bahara kaldı. Bir dahaki sefere fotoğraflarıyla ekleyeceğim inşallah...
Yine eşimin özel isteği üzerine dün akşam pide yaptım. Bu kadar hamur işi yemeye nasıl zayıf kalıyor valla özeniyorum... :)
Fakat ben hamur pek yemediğim için, bu ölçü tek kişiye fazla geldi, hamurun yarısından 3 adet pide yaptım. Kalan yarısından ise peynirli mini poğaçalar yaptım. Kıtır poğaçalar... Kıtır poğaça seviyorsanız denemeye değer...

Gelelim tarife...

Malzemeler:

4 su bardağı un
1 yumurta
1 yumurtanın sarısı
1 küp yaş maya (42gr.)
1 su bardağı ılık süt
1 kesmeşeker ya da 1 tatlı kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tuz

Üstüne:

Sıvıyağ

Yapılışı:

Isıttığımız (sıcak olmayacak, ılık olmalı) sütün içine yaş mayayı koyup eritiyoruz. Şekeri de ilave edip 10 dakika bekliyoruz. Maya kabardığında, un, yumurta, tuz karışımına ekleyip kulak memesi kıvamında yoğuruyoruz. Yoğururken fazladan un eklememeye çalışın, hamur sertleşmesin.

İyice yoğurduğumuz hamuru sıcak bir yerde üzeri kapalı olarak dinlendiriyoruz. Sıcaklığa bağlı olarak 30-60 dk. arasında...

Hamur mayalanıp şiştiğinde yoğurup gazını alıyoruz. Bu ölçüden 6 beze çıkıyor. Bezelere yuvarlayıp 10 dakika daha dinlendiriyoruz. Her bir bezeyi unladığımız tezgahta uzunlamasına açıyoruz. Açmak için ufak bir taktik; merdaneyi hamurun ortasına koyun, yukarı doğru bir hamle ile hamuru uzatın, merdaneyi aşağı doğru geri çekmeyin, kaldırın. Sonra tekrar ortasına koyun, bu sefer aynı hareketi aşağıya doğru yapın. Bu şekilde pide hamuru doğru biçimde ve kolay açılıyor. 







Açtığımız hamurların içine kaşar ve sucukları (ya da siz hangi iç malzemesini kullanmak istiyorsanız) ekleyip, kenarlardan kıvırarak şekil veriyoruz. Kenarlarına fırça ile sıvıyağ sürüp, önceden ısıtılmış fırına veriyoruz. Benim canavar fırında 100 derecede pişti. Siz kendi fırınınıza göre 150-170 derecede de pişirebilirsiniz.






Çıktığında kenarlara yine biraz sıvıyağ sürüyoruz yumuşaması için.

Dediğim gibi bu tariften 6 pide çıkıyor. Ben 3 tane yaptım. Geri kalanıyla da buradaki kıtır mini poğaçaları yaptım.

Afiyet olsun...

0 yorum :

Yorum Gönder