19 Mart 2014 Çarşamba

Elmalı Kek

Malzemeler:

2 su bardağı un
1 su bardağı şeker (1 bardakla çok tatlı olmuyor, daha tatlı seviyorsanız 1,5 bardak şeker katın.)
1/2 su bardağı sıvıyağ
2 yumurta
1/2 su bardağı süt
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilin
1 tatlı kaşığı tarçın
2-3 elma (ben 2 koydum ama 3 daha iyi olurmuş açıkçası)


Yapılışı:

Şeker ve yumurtaları iyice çırpıyoruz. Yağı ve sütü ekliyoruz. Biraz daha çırptıktan sonra, unu, kabartma tozunu, vanilini ve tarçını da ekleyip epey koyu kıvamlı ama homojen bir karışım elde edene kadar çırpmaya devam ediyoruz. 

Kabuğunu soyduğumuz elmaları, iri küpler halinde doğruyoruz. Hamurun içine ekleyip, tahta spatula ile nazikçe karıştırdıktan sonra, yağladığımız kalıbımıza döküp, 150 derecede, kabarıp kızarana kadar pişiriyoruz. Ben yaklaşık 35 dakika pişirdim. Fakat ısıyla oynadım biraz.

Afiyet olsun. :)

0 yorum :

Yorum Gönder