13 Mart 2014 Perşembe

Tam Buğday Ekmeği

Bu ekmek aslında sadece tam buğday unundan da yapılabilir, ama ben yine biraz beyaz un ekledim. Daha yumuşak ve pofuduk olsun diye. Bu ölçüden 2 büyükçe sandwich ekmeği, 1 de normal ekmek çıkıyor. İstediğiniz boyutta şekillendirebilirsiniz. Ya da baton kalıpta da oldukça güzel sonuç alınıyor. Zevkinize kalmış :) 

Ben sandwich ekmeklerinden birine değişik olsun diye haşhaş, diğerlerine eşimin isteği üzerine susam koydum. Ne de olsa o yiyecek... :)


Malzemeler:

2 bardak beyaz un
4 bardak tam buğday unu
1 paket kuru maya
1,5 yemek kaşığı pekmez
2,5 bardak ılık su
1 yemek kaşığı tereyağı
1-1,5 tatlı kaşığı tuz

Üzeri için:

Tercihe bağlı olarak susam, çörekotu, haşhaş, ayçiçeği çekirdeği vb. gibi  farklı tohumlar ile ya da rustik tarzda pişirilebilir.

Yapılışı:

Unu eleyerek kabımıza alıyoruz. Ortasını açıp, maya, pekmez ve ılık suyu ortasına ekleyip. 5 dakika bekliyoruzki mayamız aktive olsun. Tuzu una ekliyoruz. Mayanın olduğu yere değil. Yumuşamış tereyağını da ekliyoruz.

Daha sonra, ele yapışmayacak bir hamur gelene kadar iyice yoğuruyoruz. Glutenin özleştiğini, hamurun olduğunu anlamak için hamuru iki parmağımızla çekip uzatarak kontrol ediyoruz. Lif lif ayrılarak uzuyorsa henüz olmamıştır.

İyice yoğurulan hamuru 1-1,5 saat kadar, hamur iki katına çıkana kadar, tercihen sıcak bir yerde üzeri örtülü şekilde mayalandırıyoruz. Tekrar yoğurup, gazını çıkarıyoruz. Şekil vererek tepsimize yerleştiriyoruz.

Her zaman olduğu gibi, tepsimizde de yarım saat kadar mayalanıyor. Yine üzeri örtülü olacak...

Fırına girmeden hemen önce

(Dilimlenmiş hali, mideye inmeden hemen önce...  :)


Hamurun üzerini çizip, üstüne hafif su sürerek, susam vs. artık ne kullanıyorsak üzerine yapışmalarını sağlıyoruz.

Fırının en altına su dolu bir kap ya da tepsi yerleştirip, üst katına da ekmeğimizi yerleştiriyoruz.

Her zaman söylediğim gibi benim fırın canavar olduğu için ben 100 derecede 20-25 dakika pişirdim. Şahane oldu. Siz kek-börek ayarında (170-180 derece) pişirebilirsiniz. 

Yumuş yumuş, çok güzel bir ekmek oldu.

Afiyet olsunnn :)

0 yorum :

Yorum Gönder