10 Mart 2014 Pazartesi

Kısır

Madem blog açtım, en sevilen tariflerimden, bir türk klasiği kısır tarifi eklemeden olur mu hiç...

Kısır hem çayın yanında, hem de başlı başına bir yemek olarak Türk insanının en sevdiği yiyeceklerin başında geliyor bence. Hele benim, bulgura ve bulgurdan yapılan herşeye özel bir zaafiyetim var...

Farklı birçok yapılışına rastladığım bu nefis yiyeceğin, en sevdiğim hali budur. Anneannemin komşusu rahmetli Nebile teyzeden (Adanalı) öğrenmiştim. Her yapışımda aklıma gelir. Nur içinde yatsın...

Gelelim tarifimize.

Malzemeler:
  • Yarım kilo ince bulgur
  • 2 soğan
  • 3-4 diş sarmısak
  • 2 domates
  • Biber salçası
  • Domates salçası
  • Bolca yeşillik (maydonoz, taze nane, dereotu, taze soğan)
  • Nar ekşisi
  • Limon suyu
  • Kaliteli bir zeytinyağı
  • Baharatlar (kuru nane, pul biber (seviyorsanız acısından), bollllca kimyon, tuz, sumak

Yapılışı:

Bulgurumuza üzerini bir parmak geçecek kadar sıcak su ekleyip, ağzını kapatıp, şişmesi için bir kenara bırakalım. 2 soğanı küp küp doğrayalım, sarmısaklarımızı ezelim ve zeytinyağında kavuralım. Soğanlar şeffaflaşıp yumuşayınca, içine 2 kaşık biber, 2 kaşık domates salçası ekleyip, salçanın kokusu çıkana kadar kavuralım. Karışımı soğutalım. Bu arada bulgurumuz da soğumuş olmalı. Soğanlı karışımı bulgura ekleyip, tercihen tahta bir kaşıkla bulgurları fazla ezmeden iyice yedirelim.
Artık bulgurumuz tatlı bir turuncu renk almış ve tamamen soğumuş olmalı.
Sıra geldi baharatlara. En önemlisi kimyon. Ben göz kararı ama bolca koyuyorum. Ben diyim 1 siz deyin 2 kaşık kimyon ekliyoruz. Kuru naneyi, sumağı, tuzu ve pul biberi ekleyip iyice karıştırıyoruz.
Ben ekşisini bol sevdiğim ve üçünün ekşisinden de vazgeçemediğim için hem nar ekşisi, hem sumak, hem de limon suyu ekliyorum. Limon suyunu çok az eklemenizi öneririm. Ve tabiki zeytinyağı... Bulgur çok yağ çeker. O yüzden önce biraz ekleyip yedirin. Yeşillikleri ve domatesi de ince ince doğrayıp içine katın.
Son rötuşu yine zeytinyağı ile yapıp. Afiyetle yiyin, yerken bana ve sevdiklerime bir dua edin...

0 yorum :

Yorum Gönder